• Dear Memories

    Dear Memories

    A Journey With Magnum-Photographer Thomas Hoepker



  • Dear Memories

    Dear Memories

    A Journey With Magnum-Photographer Thomas Hoepker



  • Dear Memories

    Dear Memories

    A Journey With Magnum-Photographer Thomas Hoepker



  • Dear Memories

    Dear Memories

    A Journey With Magnum-Photographer Thomas Hoepker



  • Dear Memories

    Dear Memories

    A Journey With Magnum-Photographer Thomas Hoepker



  • Dear Memories

    Dear Memories

    A Journey With Magnum-Photographer Thomas Hoepker



  • Dear Memories

    Dear Memories

    A Journey With Magnum-Photographer Thomas Hoepker



  • Dear Memories

    Dear Memories

    A Journey With Magnum-Photographer Thomas Hoepker



Dear Memories

A Journey With Magnum-Photographer Thomas Hoepker

by Nahuel Lopez

Dear Memories

2022 | 95:00 min

Content Categories

Documentary
Synopsis
Thomas Hoepker is one of the most important living photographers worldwide. His pictures became icons of photojournalism. In 2017, he was diagnosed with Alzheimer's disease. The man whose art has become part of the collective memory is now slowly losing his own memories. His last one big dream: A road trip through the USA with his wife.
Festivals/Awards
2022
37 DOK.fest Munich
2023
24 Jeonju IFF
Cast and Crew
  • Director Nahuel Lopez
  • Producer Nahuel Lopez, Katrin Renz, Stefan Jäger
Director's Statement
„Es macht mich glücklich und auch ein wenig stolz, den großen Magnum Fotografen Thomas Hoepker auf der für ihn wohl persönlichsten Reise seiner Karriere mit der Kamera begleitet zu haben. Seine Fotos kannte ich aus Kindertagen, den Menschen hinter diesen ikonischen Bildern wollte ich unbedingt entdecken. Doch auch uns hat die Pandemie eiskalt erwischt, zwei Wochen vor Drehbeginn mussten wir coronabedingt eine Vollbremsung hinlegen mit ungewissem Ausgang. Dass dieses Herzensprojekt dann schließlich doch stattfinden konnte, grenzt an ein Wunder, das mich mit Demut erfüllt. Ich hoffe, dass sich die Magie dieser sehr besonderen Reise auch auf das Kinopublikum mit überträgt.“
Regisseur Nahuel Lopez
Menu Icon Menu Icon Arrow Icon Arrow Icon Plus Icon Plus Icon Minus Icon Minus Icon HFF Logo HFF Logo